Dr.Dropin Bedrift vant Posten Bring-anbud om bedriftshelsetjeneste
Avtalen har en varighet på tre år, med opsjon om fornyelse på ett år av gangen de påfølgende to årene. Det viktigste kriteriet for å vinne avtalen var kvalitet.

Moderne bedriftshelsetjenester
Dr.Dropin Bedrift er et datterselskap i Dr.Dropin og startet med å levere bedriftshelsetjenester i 2022. Etter to års drift betjener selskapet over 100.000 ansatte fordelt på 3.000 kunder i privat og offentlig sektor, deriblant NAV, Norges Bank, Avarn Security og Hydro.
Nå skal selskapet levere tjenester for forebyggende arbeidsmiljøarbeid for de over 10.700 Posten Bring-ansatte som holder til i hele landet. Det viktigste kriteriet for å vinne avtalen var kvalitet.
– Vi er veldig glade for å lande denne avtalen, som vi anser som en tillitserklæring av modellen vi tilbyr med effektive og brukervennlige tjenester. Posten Bring er en stor aktør
som satser hardt på ansattes helse og arbeidsmiljø, sier Erik Rønningen Ruhs, daglig leder i Dr.Dropin Bedrift.
Avtalen inkluderer blant annet rådgivning innen sykefraværsoppfølging, forebygging av arbeidsmiljøutfordringer, helsekontroller og andre HMS-tjenester.
– Vi ser frem til samarbeidet med Dr. Dropin. De utmerket seg med høy kvalitet, gode digitale løsninger og en tydelig forståelse av Posten Bring sitt behov for en stabil og effektiv bedriftshelsetjeneste, sier Lene Grønlund, leder for konserninnkjøp i Posten Bring.
Strategisk bruk av bedriftshelsetjenester
Norge har ifølge SSB det tredje høyeste sykefraværet i Europa og sykefraværet har økt desiste årene. De seneste tallene fra statistikkbyråetviste et sykefravær på 6,6 prosent i andre kvartal.
– Norske virksomheter anser ikke lenger bedriftshelsetjenester som lovpålagt byråkrati, men som et strategisk middel for å oppnå bedre resultater, høyere produktivitet og lavere turnover av ansatte. Vi venter derfor et voksende marked for bedriftshelsetjenester, sier Ruhs.
Over 50 prosent av norske bedrifter lovpålagt å ha bedriftshelsetjenester, og ifølge Ruhs utgjør det norske markedet for bedriftshelsetjenester opptil to milliarder kroner årlig.
– Vi har lagt vekt på å forenkle og modernisere bedriftshelsetjeneste uten å gå på kompromiss med kvalitet. Der konkurrentene binder kunder, bygger vi på fleksibilitet. Vi har funnet en ledig posisjon i markedet, sier Ruhs.