Spesialsåler for deg med fot-, ankel- og benplager

Vårt fot- og ankel team spesialiserer seg på utredning og behandling av plager i fot og ankel eller plager relatert til feilstillinger i føttene. Teamet ledes av vår spesialist i ortopedi, Dr. Øyvind Gallefoss, og sammen finner vi de beste løsningene på dine plager. Vi benytter oss av et rekke ulike behandlingsmetoder som utforming av ortopediske spesialsåler, trykkbølgebehandling, leddmanipulasjon og treningstiltak.

Enten du trenger å få problemet undersøkt for første gang, eller allerede har bestemt deg for å kjøpe såler er det neste steget enkelt. Trykk på "se ledige timer" og bestill en time hos en av våre eksperter.

Har du spørsmål? Ring 24 07 77 05.

Se ledige timer

Når bør du få føttene dine vurdert?

Kan du svare ja på ett eller flere av punktene under, anbefaler vi deg å ta kontakt for en fotutredning.

• Har du problemer i muskler eller ledd i beina som ofte kommer tilbake?
  • Får du smerter i i føttene, eller andre steder, av å stå eller gå mye?
  • Får du vondt etter løping, hopping eller annen trening?
  • Har du en kjent benlengdeforskjell?
  • Ser du at skoene dine sliten forskjellig eller unormalt fort?
  • Er føttene dine såre om morgenen, eller etter arbeidsdagen?

Hva kan vi behandle?

Våre terapeuter kan undersøke og behandle, eller være et ledd i behandlingen av de fleste plager knyttet til muskler, sener, ledd og skjelett i ben og føtter. Overordnet jobber vi mye med personer med stående arbeid, mosjonister (spesielt løpere) og personer med fot- og ankelsmerter. Her er noen av de vanligste plagene vi behandler.

Fot- og ankelplager:

Metatarsialgi | Plantar fascitt | Hallux valgus | Artrose | Morton's neurom | Hælspore | Akillessmerter | Haglunds hæl | Severs sykdom

Kne- og leggplager:

Kneartrose | Beinhinnebetennelse (MTSS) | Feilstillinger i kneet

Fotrelaterte plager i hofte og rygg:

Noen type rygg og hofteplager kan ha stor sammenheng med fotens fuknsjon. I tilfeller der dette er tydelig kan såletilpasning være et godt alternativ.

Såletyper og priser

Bestiller du time i klinikk betaler du 1095,- for selve fotutredningen. Dette omfatter en grundig undersøkelse og vurdering av riktig behandlingsformer for din plage. Dersom såler kan være riktig for deg står valget mellom følgende to typer:

Såler på dagen

Klinikkutformede såler på dagen er det rimeligste såleproduktet vårt. Grunnsålen tilpasses din fot ved hjelp av varmeforming. Deretter tilpasser terapeuten grunnsålen med tilleggselementer.

Pris: 995,-

Antall ekstra konsultasjoner inkludert i prisen: 0

Utleveringstidspunkt: I løpet av første konsultasjon

Edser spesialsåler

Spesialsåler fra Edser er vårt desidert beste såleprodukt. Ved hjelp av 3D-teknologi og et avansert utformingssystem designer såleekspertene våre en såle der hver del er tilpasset din fot.

Pris: 2495,-

Antall ekstra konsultasjoner inkludert i prisen: 1 (utleveringstime med etterjusteringer av sålen)

Utleveringstidspunkt: 2-3 uker etter bestilling.

Se ledige timer

Dette sier kundene om spesialtilpassede såler

Lurer du på hvordan prosessen for å få spesialtilpassede såler er? Se videoen om Tina som viser hele veien fra undersøkelsen, til ferdige utformede såler.

Ønsker du å høre mer om hva andre synes om tjenesten? Kundesitatene under er hentet gjennom anonymiserte skjemaer og det er gitt samtykke til å dele disse ovenfor andre kunder.

Tina får innleggssåler

«Jeg synes hele prosessen har vært veldig fin! Veldig god oppfølging og jeg får svar på at jeg lurer på.»

«Veldig positiv opplevelse og proff behandling hos Ida»

«Det var kort tid fra første konsultasjon til jeg fikk sålene. Kiropraktor Kristoffer Sandhaugen er utrolig dyktig, hyggelig og serviceinnstilt. Jeg har hatt store smerter under føttene samt i knær og hofter. De nye sålene med oppbygging og trykkavlastning på de riktige stedene har vært med på å reduserer disse smertene betraktelig. Det blir helt klart bestilt såler til vinterstøvlene også.»

«Kjempe bra såler! Har hatt såler hele veien, derfor jeg ikke har problemer med knær og føtter nå, men har hatt det. Bestilt flere grunnet fornøyd!»

«Sålene var ekstrem gode! Hjalp meg med engang med smertene under foten. Eneste var at de var litt tykke, men ellers veldig fine»

«Fantastisk oppfølging og undersøkelse fra start til finnish! Veldig fornøyd med produktet og jeg har langt mindre smerter i føttene etter jeg startet å bruke sålene.»

Ønsker du en time til undersøkelse av en plage i fot, ankel, kne eller hofte?

Se ledige timer

Bli bedre kjent med behandlerne våre med spesialkompetanse på såler

Vi vet at riktig kompetanse og god kjemi er viktig. Nedenfor kan du derfor bli bedre kjent behandlere våre som jobber med såler. Vi håper dette gjør det lettere å finne en behandler som passer nettopp deg.

Kiropraktor Kristoffer Sandhaugen

Kristoffer er vår fremste ekspert på fotplager og såletilpasning. Han har mangeårig erfaring med avansert fotanalyse og lager spesialtilpassede såler til alt fra hverdagssko til vernesko, løpesko, skisko og pensko.

Han samarbeider også tett med spesialist innen ortopedisk kirurgi og benytter seg av sin henvisningsrett der dette er hensiktsmessig.

Ved spørsmål rundt tjenesten så ta gjerne kontakt med Kristoffer på e-post: kristoffersandhaugen@drdropin.no eller telefon 992 79 464.

Kristoffer har særlig interesse for:
Fot | Ankel | Plantar fascitt

Tilleggstjenester som Kristoffer tilbyr:
✓ Fotanalyse (3D-scan) og såletilpasning

Hvor kan du bestille time hos Kristoffer?
📍 Ensjø, Ensjøveien 21, Ensjø Torg

Se ledige timer hos Kristoffer:

Fysioterapeut Steinar Heiberg

Steinar har de siste 5 årene jobbet mye med langvarige smertetilstander og løpsrelaterte plager i fot, legg og kne. Noen av diagnosene har er spesielt dyktig på å behandle er plantar fascitt, MTSS (beinhinnebetennelse), akillessmerter og kneartrose. I behandlingen av denne typen plager fokuserer han på å bruke flere tiltak for et optimalt resultat. Behandlingen kan derfor innebære treningsøvelser, trykkbølgebehandling, såletilpasning og andre relevante teknikker.

Steinar har særlig interesse for:
Plantar fascitt | Akillessmerter (akilles senebetennelse) | Hælsmerter| Kne-/hofteartrose | Trykkbølgebehandling | Fotanalyse og såletilpasning | Løpsrelaterte skader

Tilleggstjenester Steinar tilbyr:

PT-timer

Fotanalyse (3D-scan) og såletilpasning

Hvor kan du bestille time hos Steinar?
📍 Majorstuen: Majorstukrysset

Bestill time hos Steinar
SteinarSteinar
Steinar

Kiropraktor Petter

Petter behandler muskel- og skjelettlidelser hos ungdom, voksne og eldre. Han benytter seg av kiropraktisk manipulasjonsbehandling, behandling på benk, tørrnåling og rehabilitering.

Hos Petter vil du oppleve en som brenner for at du skal nå dine mål, enten om det er å redusere smerter i hverdagen eller prestere bedre i din idrett.

Petter har særlig interesse for:

| Rygg | Nakke | Skulder | Hofte | Kne | Ankel | Fot | Hodepine | Idrettsskader |

Tilleggstjenester Petter tilbyr:

Fotanalyse (3D-scan) og såletilpasning

Hvor kan du bestille time hos Petter?

📍 Carl Berner (Dælenenggata 20) / Majorstuen (Majorstuveien 30)

Se ledige timer hos Petter: